Miért jó lakberendezőt fogadni?

Sokan azt gondolják, hogy lakberendezőt fogadni egy olyan luxus és extra költség, ami alapvetően csak a tehetősebbek kiváltsága. Pedig egy lakberendező nemcsak időt és sok-sok energiát spórolhat meg számodra az álomotthon kialakításában, de az alapos, pontos tervezési fázisoknak és személyes kapcsolatrendszerének köszönhetően kedvezményeket biztosít, így a költségekből is jócskán lefaraghat. Amennyiben az otthonod, és annak funkcionális egységei ergonómiailag is jól ki vannak alakítva, egy olyan hangulatos és élhető tér jön létre, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kellemesen érezd magad, nem beszélve arról, hogy egy ízlésesen megkomponált otthonnal az ingatlan értéke is nagyban növelhető.

Mikor érdemes lakberendezőt felkérni?

Lakóépület építése vagy teljes körű felújítása esetén már a tervezési fázisban érdemes lakberendező segítségét kérni, aki az építésszel, valamint a szakági tervezőkkel egyeztetve alakítja ki számodra megálmodott otthonodat. Amennyiben bizonytalan vagy a lakás stílusát, a színhasználatot és berendezést illetően, esetleg ha nem vagy tisztában az elrendezési szabályokkal, vagy nehezen tudod elképzelni az adott térben a bútorokat, érdemes lakberendező segítségét kérned, aki amellett, hogy gyakorlatias és praktikus tanácsokkal lát el, látványterveken keresztül szemlélteti az otthonod jövőbeli kinézetét.

Milyen egy jó lakberendező?

A jó lakberendező egyik ismérve, hogy remek stílus- és szépérzékkel rendelkezik, az otthonod funkcionális, praktikus és költséghatékony megtervezésén és kialakításán dolgozik, mindemellett pedig célja, hogy egy olyan otthont álmodjon meg számodra, amely végül a Te álomotthonoddá válik. A jó lakberendező figyel az ügyfelei igényeire, elképzeléseire, és ezek megvalósításán dolgozik saját szakmai tudását beletéve. A jó lakberendező az, aki mondhatni az ügyfél gondolataiban olvas, ő az, aki az elmondottak alapján már látja a lelki szemei előtt azt, amit a megrendelő talán még nem. A jó lakberendező egyetlen célja az ügyfél elégedettsége. Ez a legfantasztikusabb érzés minden lakberendező számára!

Milyen feladatai vannak a lakberendezőnek?

A lakberendező a felmérésen, konzultáción és látványterveken túl elkészíti a tervdokumentációt , a burkolatkiosztást, egyedi bútorokat tervez, valamint konszignációs listát és előzetes kalkulációt készít a látványtervekben használt anyagokról és bútorokról, így te is reálisan láthatod, mi az az összeg, amivel nagyjából számolnod kell az otthonod berendezése során, valamint miből kell lefaragni, amennyiben túlléped az erre szánt keretet.

Lakberendező segítségét kérheted egy teljes ház megújulása/építése során, de akkor is, ha csak egy-egy helyiséget szeretnél berendezni, esetleg bizonytalan vagy a fényforrások vagy a szőnyegek, dekorációk kiválasztását illetően. Lakberendező segítségét kérheted a teljes kivitelezés szervezésével és bizonyos munkafolyamatok koordinálásával is, sok időt és energiát spórolva magadnak ezzel.

Hogyan dolgozom én?

Nulladik lépés

A konzultációt megelőzően elkérem tőled a meglévő alaprajzokat, inspirációs
fotóidat (legjobb, ha a neked tetsző enteriőröket – amelyeket például az
Instagramon vagy Pinteresten találsz – elmented. Ez majd a stílus
beazonosításához és átbeszéléséhez, az adott ingatlan személyre szabásához
szükséges). Szedd össze nagy vonalakban a kérdéseidet, hogy fel tudjak készülni
mire találkozunk, és át tudjuk beszélni a koncepciót. Amennyiben építkezel vagy
felújítasz, a tervezési program keretén belül minden esetben szükséges egy több
oldalas kérdőív kitöltése. Ennek elkészítése segít számomra megismerni a
megrendelő, valamint a vele egy háztartásban élők igényeit, vágyait, ezáltal
segít a tervezői idea, koncepció megfogalmazásában.

Első lépés

A helyszíni felmérés során (épülendő ingatlan esetén online vagy személyesen egy finom kávé mellett) minden helyiséget végig beszélünk, amennyiben szükséges, fotókat készítek az ingatlan helyiségeiről, majd javaslatot teszek a funkcionális térszervezésre, opcionálisan falak bontására (ehhez statikusi szakvéleményre is szükség lehet). A konzultáció után berendezési alaprajzok készülnek, valamint moodboardok, azaz hangulati táblák, amelyek magába foglalják az enteriőr irányvonalát, stílusát, színeit, anyagait, jellemző bútorait. Beszerzési helyeket, szakembereket is ajánlok.

Második lépés

Amennyiben a közös munka a felmérést és a kérdőív kitöltését követően folytatódik, megbízási szerződést kötünk. A munkafolyamat során két részletben történik a kifizetés, az első részlet a közös munka megkezdése előtt, a második pedig a legvégén, a látványtervek, animációs videók, konszignációs listák átadása után. 

Harmadik lépés: átadás

A renderelt, fotórealisztikus látványtervek  mellett átadásra kerül a tervdokumentáció, amely magába foglalja a berendezési tervet, a bútorozási tervet, egyedi bútorok tervét (pl. konyha), a konszignációs listát (bevásárló listát).

Negyedik lépés: kivitelezés

Amennyiben részben, vagy teljes egészében szeretnéd a kiviteli munkákat ránk bízni, szabad kapacitásunknak függvényében erre is van lehetőség. Segítséget nyújtunk az árajánlatok bekérésében (burkoló, gipszkartonos, festő, asztalos, stb.), ütemezzük és irányítjuk a munkafolyamatokat meghatározott alkalmanként vagy akár a teljes építkezés/felújítás során. Építési, bontási munkákat is vállalunk. Bővebb információkat a Szolgáltatásaim menüpont alatt találsz.